Камери, розв'язки і штучні перешкоди: Як приводять до ладу дороги Тернопільщини (ФОТО)

За ремонт доріг брались і китайці, і азербайджанці, і навіть урядовці перевіряли якість ремонтних робіт

Камери, розв'язки і штучні перешкод…

За словами дорожників, минулий рік став роком масштабного оновлення дорожньої інфраструктури Тернопільщини. На рік нинішній - не менше планів.

У першу чергу автодоровці вирішили ремонтувати трасу Тернопіль - Львів. Ремонт траси став приоритетом тернопільських дорожників. Стартували масштабні ремонтні роботи на одній з найнавантаженіших транспортних магістралей краю - Тернопіль - Львів. Уся траса М-09 отримала нове покриття. Ідею масштабного будівництва ще на початку року запропонував керівник Укравтодору Славомір Новак. Цілісна магістраль в майбутньому буде завдовжки майже 900 кілометрів та пролягатиме через дев'ять областей.

А вже у жовтні за ремонт тернопільських доріг взялись китайці. "Укравтодор" і китайська компанія Xinjiang Communications Construction Group Co Ltd підписали контракт щодо капітального ремонту ділянок автодороги Стрий - Тернопіль - Кропивницький - Знам'янка. Це перший випадок, коли в рамках проектів дорожньої галузі в Україні, що фінансуються за рахунок міжнародних фінансових організацій (МФО), працює китайська компанія. На неї покладають чималі надії, особливо щодо якості та обслуговування.

Ремонт автомагістралі М-09 навіть особисто перевірив перший віце-прем'єр-міністр України - міністр економічного розвитку і торгівлі Степан Кубів. І втішився, що все робиться якісно та відповідально. За його словам, уряд заклав до бюджету-2018 42,8 мільярда гривень для того, щоб продовжити ремонтні роботи на дорогах України.

Щоб вкластися в терміни, долучили ще одну компанію - польсько-азербайджанську. Її залучили, щоб зробити трасу, яка є складовою транснаціонального коридору Go Highway, якнайшвидше і якісно.

"Для того, щоб вчасно здати об'єкт, ми поставили собі за мету долучити до виконання робіт додаткові компанії. Власне, сьогодні, крім компанії "Техно-Буд-Центр", яка є генеральним підрядником, на цю магістраль вийшла ще й польсько-азербайджанська компанія "Ало"". Такий крок дозволить швидше рухатися в напрямку якнайшвидшої реалізації проекту", - запевнив голова облдержадміністрації Степан Барна.

Спробували дорожники і ноу-хау: автодорівці Тернопільщини вперше застосували новий підхід до ремонту автошляхів. Це так званий маршрутний принцип, за яким право на першочерговий ремонт мають лише магістралі й головні дороги.

3 квітня визначили ціль №1 - повне оновлення траси М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече , яку ремонтувати розпочали ще у 2016 році. Загалом М-19 одним із ключових автошляхів, що сполучає Тернопіль не лише з Києвом, але й Білоруссю, Польщею, Румунією.

Наприкінці листопада, у зв'язку з інтенсивністю руху, шляховики вирішили на недоремонтованих ділянках нанести тимчасову розмітку - 45 км від кордону з Рівненською областю і до села Колодно. Решта ділянок оновленої у 2017 році траси М-19 - готові. "На жаль, через недофінансування усю заплановану протяжність відремонтувати у 2017 році не вдалося. Оновлення траси продовжимо вже у новому сезоні," - пояснив керівник Служби Богдан Юлик.

Дрібні дороги - за "залишковим" принципом

За минулорічний сезон шляховики оновили 32 кілометри покриття на місцевих дорогах. Це ділянки доріг Грабовець - Скоморохи, Велика Березовиця - Буцнів, Порохова - Космирин, Джурин - Попівці, Потік - Конюхи - Хоростець.

Хоча шляховики й це вважають масштабним оновленням місцевих доріг, адже не бачили тут ремонту 30-40 років. Тепер отримали нове покриття. На ці роботи досить доречними стали гроші, так званного, митного експерименту.

В області перерахування від Тернопільської митниці для відновлення "сільських" доріг сягнули майже сотні мільйонів гривень.

Дорожники мають чимало сподівань, але невідомо, наскільки вдалим буде цьогорічне нововведення: з 1 січня 2018 року управління дорогами загального користування місцевого значення здійснюється обладміністрацією. Для цього в структурі ОДА створили окремий Департамент розвитку інфраструктури та дорожнього господарства, який і має забезпечувати управління дорогами місцево значення.

Нові розв'язки на "вбивчих" перехрестях

Автодорівці вирішили покласти край трагедіям у тих місцях, де ледь не щороку стаються кілька ДТП, в тому числі й зі смертельним наслідком. Так, перетин автомобільних доріг державного значення Н-18 Івано-Франківськ - Бучач - Тернопіль та Галич - Підгайці - Сатанів вже багато років мав у водіїв погану славу. Тепер тут шляховики обладнали розв'язку з "острівками безпеки". А проїзд транспорту регулює система світлофорів.

Ще одним місцем концентрації ДТП вважався перетин міжнародної дороги М-19/Е-85 і об'їзної Тернополя Р-41. Непродумане Т-подібне перехрестя на північному в'їзді у обласний центр роками завдавало незручностей водіям. Аби рух транспорту був безпечніший, дорожники обладнали там транспортну розв'язку по типу "кільце". Окрім того, зробили освітлення, інформаційні табло та знаки, які нагадують водіям про зміну руху.

"Більше того, ми втілили експериментальний проект: побудували на трасі Н-02 /М-06/ - Кременець - Біла Церква - Ржищів - Канів - Софіївка системи уповільнення трафіку дорожнього руху. Низка штучних перешкод змусить водіїв знизити швидкість та зменшить кількість ДТП. При цьому, на відмінну від "лежачих поліцейських", система ніяк не шкодить транспортним засобам," - коментує не без гордості Богдан Юлик.

Перший об'єкт системи уповільнення розташований біля села Плоске на трасі Н-02 /М-06/. Шляховики обладнали спеціальний вигин дороги, завдяки якому водії не зможуть їхати дорогою швидше, аніж 60 кілометрів на годину.

А ще на автошляхах області встановили майже два десятки камер відеонагляду. Вони розташовані на небезпечних ділянках доріг, спусках і підйомах та крутих поворотах. Шляховики пояснюють, що такі технології значно економлять час та дозволяють оперативно відреагувати на ситуації, які виникають на дорозі. "Відеокамери функціонують в режимі он-лайн. Це дає змогу спостерігати в реальному часі за тим, що відбувається на тій чи іншій ділянці дороги, моніторити стан проїзду, інтенсивність руху, слідкувати за змінами погодних явищ, особливо у зимовий період," - каже Богдан Юлик.

Планів – купа. Асфальту нема...

Мережа ж доріг загального користування на Тернопільщині становить 5,1 тис. км, з яких: 1,5 тис. км - дороги державного значення і 3,5 тис. км - місцеві автошляхи. Цьогоріч регіон планує отримати два мільярди гривень на ремонт доріг. Губернатор Тернопільщини публчіно оголосив 2018 рік роком будівництва доріг області. Хоча проблем, як і в минулому році - купа.

"В області нема кому робити доріг. Підрядники не встигають, - бідкається голова облдержадміністрації Степан Барна. - Ми активно працюємо над залученням потенційних інвесторів, котрі будуть будувати асфальтні заводи та робити дороги в нашій області. Утім, ставимо перед ними кілька вимог - це реєстрація на Тернопільщині, створення робочих місць та сплата податків. Бо ті чотири заводи, котрі вже працюють на території нашого краю, сьогодні не можуть забезпечити потребу області в асфальті."

Планують продовжити ремонтувати старі та будувати нові дороги. Крім завершення будівництва магістралі Тернопіль - Кременець, візьмуться за дорогу Тернопіль - Хмельницький та об'їзну Тернополя. Відновлюватимуть також сільські дороги. "Тернопільщина, за попередніми розрахунками, отримає від 315 до 350 млн грн. на утримання і обслуговування сільських доріг. Ми вже активно обговорюємо з головами районних адміністрацій, з головами громад питання щодо формування дорожньої мережі, яка сьогодні складає майже 3,6 тис. км доріг місцевого значення. Адже ніхто таких ресурсів в сільські дороги ніколи не вкладав," - підкреслив Барна. Однак не уточнив, за рахунок чого покриють відчутну нестачу асфальту і де візьмуть підрядні організації.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Тернопіль

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme